keskiviikko 3. marraskuuta 2021

Kuulumisia syyskauden puolesta välistä

Syksyn opinnot alkavat olla puolessa välissä. Polku-opiskelijana kurssit ovat kulkeneet lähes siinä, missä tutkintopuolenkin opiskelijoilla. Olen käynyt muutaman eri kurssin opetussuunnitelmasta poiketen, sillä tutkintopuolelle siirtyessä pystyn ahotoimaan muun muassa kielikurssit edellisestä ammattikorkeakoulututkinnoista. Ahotointi tarkoittaa jo aiemmin käytyjen ammattikorkeakoulu- tai yliopistokurssien hyväksilukemista uuteen tutkintoon. 

 
Syksyn sävyjä.
Kaikki alkusyksyn kurssit on tehty ja odottavat pisteytystä. Tietenkin jännittää, menevätkö tehdyt tehtävät ja raportit läpi vai lähetetäänkö ne takaisin bumerangina tarkastettavaksi. Koulun syysloman jälkeen minulla jatkuu vielä pari kurssia ja alkaa vielä pari lisää. Lisäksi otin Campus onlinen kautta yhden lyhyen kurssin, mutta kouluni tunnukset näyttää aiheuttavan vaikeuksia kurssin tekoon: näen vierailijana teorian, mutten pääse tekemään välikokeita. Asia on selvityksen alla.

Koulu on ollut todella antoisaa ja olenkin jo oppinut paljon. Olen oppinut kirjanpidon perusteita ja oikeastaan taidan tykätä siitäkin hommasta. Yrittäjyyspuolen opinnot eivät ole minulle tehty ollenkaan, mutta koulun Yrittäjyyden perusteet -kurssi on ollut aivan todella hieno toteutus. Opettajamme ei pohdi kanssamme yrityksen perustamista, vaan enemmänkin laittaa meidät etsimään yrittäjyyttä meistä itsestämme. 

Yhteensä syksylle minulle tuleekin enemmän opintopisteitä kuin keskiverto 30. Kerään pisteitä nyt syksylle, jos vaikka työpaikan kohdalla onnistaisi ensi vuoden puolella. Edelleen olen laittanut hakemuksia erilaisiin työpaikkoihin, niin julkisiin hakuihin kuin avoimia hakemuksia eri yrityksiin. Vähintään kolme hakemusta lähtee viikottain menemään, tuloksetta. Tuskaista rämpimistä siltä osin. 

Olen kuitenkin tyytyväinen, että hyppäsin tässä vaiheessa elämää mukaan opiskelija-rumbaan. Edelleen minulla on sellainen tunne, että tämä ala olisi minulle. Verkko-opinnoissa vain ainoa huono puoli on se, etten näe toisia oppilaita. Meillä on WhatsApp- ryhmä, missä käymme lähes päivittäin keskusteluja, mutta ei se ole sama asia kuin aikoinaan koulun käytävillä jutellessa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ensimmäinen vuosi takana opiskelua ja katse tulevassa

Edellisestä postauksesta on jo aivan liian pitkä aika! Olen kieltämättä pohtinut, lukeeko itse blogia kukaan, lopetanko kirjoittamisen, jätä...